torsdag den 11. oktober 2012

Hukit forvandling og lidt børneværelse

Som vist i dette tidligere indlæg var jeg jo så svineheldig at finde to Hukitstole til en rigtig god pris. Og nu har den ene fået en makeover (sikke et slibearbejde!!) - i en rigtig fin pastelgul farve (farven hedder Jasmin Yellow fra Belton):
Den anden stol er jeg endnu ikke kommet igang med, men har tænkt at den skal have samme tur blot med en mint pastel.

Stolen synes jeg passer godt i et lille hyggehjørne på Frederiks værelse (sengen der kan anes var også et fund til bare 200kr som efter en gang maling står rigtig fin)


Billedet i vindueskarmen har Frederik og jeg selv lavet, under en hyggestund en søndag morgen :o)

HUSK min Give Away som trækkes den 21 okt - hvor er det dejligt at mærke at jeg ikke er helt glemt til trods for en lang pause :o)

7 kommentarer:

  1. Hvor er stolen blevet fin! :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet fin!!
    Jeg var også så heldig at finde to Hukit i den lokale genbrug til 20kr stk!! Overvejer også kraftigt om de skal males, især efter at jeg har set din!!
    Har du bare slebet trædelen ned og ladet den stå rå?
    Kh Catrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Catrine
      Wauu det var godt nok også et fund du har gjort dig :-) Dem jeg købte var virkelig slidte i både maling og lak så jeg var ikke i tvivl om at forvandle dem. Men hvis lakken på dine er fin kan du jo vælge at beholde den? Det er et stort arbejde med rystepudseren (eller endnu værre med sandpapir) at komme rundt på alle kanter :) Men ja faktisk har jeg ikke givet dem lak efter maling/slibningen, men nu hvor Frederik har brugt den lidt kan jeg se at det nok alligevel vil være en god ide at give den lak (jeg vil fortrække en mat lak) så de holder sig pæne i længere tid.
      Og jeg vil bestemt anbefale dig at bruge spraymaling - de giver et flot resultat :)
      Glæder mig til at se dine Hukitforvandlinger :)
      God weekend - knus Pia

      Slet
  3. hvor er den bare blevet flot den stol! Super lækker gul farve :D

    SvarSlet
  4. Den stol er fantastisk i den farve.
    Hyggeligt værelse :-)

    SvarSlet
  5. Super flot! Må jeg spørge hvor man kan købe den gule spray maling.mvh Anne

    SvarSlet